Bestellen
Als je bij ons een product koopt hebben we natuurlijk wat gegevens van je nodig om te verwerken in onze administratie.
Flaka.be verwerkt uw persoonsgegevens doordat je gebruik maakt van onze diensten en/of omdat je deze zelf aan ons verstrekt. Hieronder vind je een overzicht van de persoonsgegevens die wij verwerken:
1. Voor- en achternaam
2. Gewenste aanhef
3. Adresgegevens
4. Telefoonnummer
5. E-mailadres
6. IP-adres
7. Overige persoonsgegevens die je actief verstrekt bijvoorbeeld als opmerking en referentie bij het plaatsen van een bestelling, door een profiel op deze website aan te maken, in correspondentie met de klantenservice
8. Locatiegegevens
9. Gegevens over je activiteiten op onze website
10. Gegevens over je surfgedrag over verschillende websites heen (bijvoorbeeld omdat dit bedrijf onderdeel is van een advertentienetwerk)
11. Internetbrowser en apparaat type
12. Bankrekeningnummer
13. Camerabeelden
Voor- en achternaam
We spreken je graag aan met je voor- en achternaam. Dit doen we onder andere op je factuur en op het adreslabel voor de bezorger, maar natuurlijk ook in contact met de klantenservice.
Adres en woonplaats
We vermelden je adres en woonplaats op je factuur en gebruiken dit indien gewenst ook als bezorgadres. De factuurgegevens kunnen achteraf niet meer aangepast worden.
Telefoonnummer
We maken alleen gebruik van je opgegeven telefoonnummer als we dat echt nodig hebben. Zoals bijvoorbeeld bij het doorgeven dat de bestelling klaar staat in de winkel, of om je te informeren met betrekking tot je bestelling of zending.
Betaalgegevens en factuur
Voor al onze betalingen maken we gebruik van een beveiligde betaalomgeving van Mollie.
Flaka.be bied je verscheidene online betaalmethoden waarmee je je online bestelling kunt betalen. Deze methoden zijn iDeal, Paypal, AfterPay, Bancontact / Mr. Cash, Visa/ Mastercard en vooruit betalen, en verlopen allemaal via de betaalomgeving van Mollie. Afhankelijk van de gekozen betaalmethode vinden er verschillende controles plaats die ertoe kunnen leiden dat jouw betaling wel of niet wordt geaccepteerd. Deze geautomatiseerde besluitvorming kan in geval van een niet succesvolle betaling leiden tot het pauzeren/ niet verwerken van uw bestelling.
De volgende gegevens vermelden wij op je factuur: je voor- en achternaam, adres en woonplaats, factuurnummer en bestelnummer. Deze gegevens kunnen achteraf niet meer aangepast worden.
IP-adres
Je IP-adres onthouden we zodat we al onze klanten een veilige en betere winkelervaring kunnen bieden.
E-mailadres
Je e-mailadres is ons belangrijkste communicatiemiddel. Hierop krijg je de bevestiging van je accountregistratie, bestelling, verzending en factuur, retouraanvraag en nieuwsbrief aanmelding. Daarnaast gebruikt de klantenservice je e-mailadres om je te informeren.
Bezorgen
1. Voor- en achternaam
2. Adres en woonplaats
3. Telefoonnummer
4. E-mailadres
Om je pakket op de het goede adres te laten belanden hebben wij en onze bezorgpartner GLS wat gegevens van je nodig. Wat willen we van je weten?
Voor- en achternaam
We spreken je graag aan met je voor- en achternaam op je factuur, maar deze gegevens zijn naast je factuur ook voor op het GLS label voor de bezorger.
Adres en woonplaats
De GLS bezorgers moeten natuurlijk wel weten waar ze precies moeten zijn.
Telefoonnummer
Is optioneel en hoef je dus niet perse in te vullen, maar is wel erg handig als we je toch even moeten contacteren in het geval van onduidelijkheden die optreden bij de levering van je pakket.
E-mailadres
Per e-mailadres sturen wij jou de informatie om de bezorging van je bestelling te volgen. In sommige gevallen sturen we ook een aparte mail waarop je een afleverafspraak in kunt plannen.
Retour & Garantie
Teveel of de verkeerde producten besteld? Geen probleem. Je kunt de meeste aankopen binnen veertien dagen aan ons retourneren en dan krijg je gewoon je geld terug. De enige uitzondering op die regel zijn producten die verzegeld geleverd worden en vanwege hygiëne niet geretourneerd kunnen worden (bijvoorbeeld scharen,tondeuses en haarstukken). Als deze verzegeling verbroken wordt kan het artikel niet meer geretourneerd worden. Al het andere wel. Retourneren vanuit België is uiteraard ook geen probleem, dit werkt hetzelfde als in Nederland.
Als je je product retourneert dan hebben we wat gegevens nodig om te weten welk product of producten je wilt opsturen. De klantenservice gaat met je retouraanvraag aan de slag en zal je optimaal ondersteunen.
Bestelnummer
Met je bestelnummer kunnen we terugvinden wat je bij ons besteld hebt en wanneer.
E-Mailadres
Met het e-mailadres verifiëren we of de bestelling en het bestelnummer bij elkaar horen. Zo weten we zeker dat jij bent wie je bent en niet iemand anders. Veiligheid voor alles.
Telefoonnummer
Wanneer je retourzending bij ons in goede staat ontvangen is willen wij je daar graag tijdig over inlichten. Dit krijg je telefonisch bevestigd. Mocht jouw telefoonnummer bij ons bekend zijn, of krijgen we je niet aan de lijn, dan doen wij dit gewoon per e-mail.
Reviews
Reviews zijn heel belangrijk voor ons. We halen er waardevolle verbeterpunten uit om jou een nog betere service te kunnen bieden. Daarbij help je met een productreview ook nog eens andere klanten met hun keuze.
Nadat je bij ons een product hebt gekocht sturen we jou een mail met een verzoek om ons en onze producten te beoordelen.
Contact met onze klantenservice
Om je zo snel en goed mogelijk te helpen vragen we vaak naar een bestelnummer, naam, e-mailadres of een telefoonnummer. Zo komen we snel uit bij je gegevens en kunnen we je goed verder helpen.
En om ervoor te zorgen dat jij je verhaal niet meer dan één keer hoeft te vertellen maken we notities en slaan we die op. Wanneer je een andere medewerker van ons te spreken krijgt, kan die meteen zien waarover het gaat.
Bezoek van onze website
Als je onze website bezoekt en op één van onze producten klikt, dan krijg je van ons cookies. Met een cookie kunnen we je je gedrag volgen op onze website. Zo zien we bijvoorbeeld welke producten je aanklikt of bestelt. Op basis van deze interesses kunnen we relevante advertenties laten zien.
Account
1. Voor- en Achternaam
2. Factuur- en bezorgadres
3. Telefoonnummer
4. E-mailadres
5. Wachtwoord
6. Bestelhistorie
7. Orders- en factuur
Een account is superhandig. We bewaren hierin gegevens van eerdere bestellingen, facturen, je persoonlijke gegevens en je favoriete kleuren en producten. Zo hoef je niet iedere keer opnieuw je persoonsgegevens in te vullen bij het plaatsen van een bestelling, maar (veel slimmer) voorkom je situaties waarin je niet meer weet wat je eerder had besteld.
De volgende gegevens staan in je account:
Voor- en achternaam
Graag willen wij onze klanten bij naam aanspreken, dit doen we in de communicatie rondom je bestelling, maar ook je factuur of in de maandelijkse nieuwsbrief.
Factuur- en bezorgadres
We vermelden je adres en woonplaats op je factuur en gebruiken dit ook als bezorgadres. Deze gegevens kunnen achteraf niet meer aangepast worden. Je kan wel voor het plaatsen van een nieuwe bestelling een gewijzigd bezorgadres opgeven. Deze zal hier ook bewaard worden.
Telefoonnummer
Moet niet, mag wel. Maar wij nemen het allerliefst persoonlijk contact met je op.
E-mailadres
Dit is tevens je gebruikersnaam om in te loggen in je Flaka.be-account.
We gebruiken je e-mailadres ook om je persoonlijke en algemene e-mails te sturen. Krijg je liever geen e-mails meer? Dan kan je je voorkeuren aanpassen in je account of je uitschrijven via de afmeldlink onderaan in de mails zelf.
Wachtwoord
Je wachtwoord wordt versleuteld opgeslagen en kunnen wij nooit inzien.
Bestel- en retournummer
Het overzicht van je bestellingen houden we bij en slaan we op, zodat we terug kunnen vinden wat je bij ons besteld hebt en wat de status van deze bestelling is.
Factuur
Op onze facturen staan de volgende gegevens: voor- en achternaam, adres en woonplaats, factuurnummer en bestelnummer. De factuur kan je achteraf niet meer aanpassen.
Nieuwsbrief & E-mail
Nieuwsbrieven versturen we alleen met jouw toestemming. Mocht je geen zin meer hebben in nieuwsbrieven dan kun je jezelf uitschrijven met de link onderaan iedere nieuwsbrief.
Persoonlijk advies
Wanneer je op onze website komt dan herkennen we je als unieke bezoeker en houden we gegevens bij over je gedrag. Zo bekijken we welke pagina’s je bezoekt, op welke links je klinkt, welke filters je gebruikt. Dit slaan we centraal op, zodat we dit allemaal kunnen analyseren om onze website nog beter te maken.
We gaan natuurlijk zorgvuldig met je data om. En als we hier derde partijen bij betrekken, dan zorgen we dat zij dat ook doen.
We gebruiken ook cookies om je beter als klant te leren kennen. Op onze cookie pagina kun je zien welke cookies er allemaal zijn. Wil je niet dat we cookies voor je gebruiken, dan kun je de cookies ook verwijderen en zien wij je niet meer als unieke bezoeker
Actie
Als we een actie organiseren dan hebben we natuurlijk wel gegevens nodig om je als winnaar te kunnen contacteren. Hierbij kunnen we vragen om een naam en een e-mailadres.
Social Media
Ook op social media zijn we actief. Facebook en Instagram. En je kunt ook nog filmpjes van ons bekijken op Youtube. We tonen je op deze kanalen relevante producten, inspiratieve afbeeldingen of aanbiedingen. Je klantgegevens worden echter nooit gedeeld met één van deze partijen.
Beveiliging & Camera’s
In onze winkel en magazijnnhangen camera’s. Die zijn er voor je eigen veiligheid en natuurlijk voor onze medewerkers en producten.
Meer weten
1. Wat zijn de juridische gronden voor het gebruik van jouw gegevens?
2. Wie heeft toegang tot je gegevens?
3. Waar worden jouw gegevens opgeslagen?
4. Hoe lang bewaren we je gegevens?
5. Wat zijn je rechten?
6. Heb je vragen of klachten?
Wat zijn de juridische gronden voor het gebruik van jouw gegevens?
Volgens de privacywetgeving moeten we vertellen voor welke juridische gronden we gegevens van je nodig hebben. Het belangrijkste is dat sommige gegevens noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de overeenkomst. Daarbij hebben we alleen de gegevens verplicht gemaakt die we ook daadwerkelijk nodig hebben om je bestelling met goed gevolg af te ronden.
Daarnaast kunnen we je gegevens ook gebruiken bij gerechtvaardigd belang. Ons belang is om je als klant de optimale en beste service te bieden. Zo krijg je bijvoorbeeld uitnodigingen voor reviews, zodat we onze service nog beter kunnen maken. En kan onze klantenservice naar andere gegevens vragen om je te voorzien van het beste persoonlijke advies.
Soms heb je ons zelf toestemming gegeven om extra gegevens te gebruiken, zoals wanneer je je aanmeldt voor onze nieuwsbrieven. Deze toestemming slaan we natuurlijk op, zodat we zeker weten dat je dit ook echt wilt.
Wie heeft toegang tot je gegevens?
Belangrijk is dat we alleen gegevens doorgeven aan andere partijen als dat nodig is voor onze dienstverlening. En natuurlijk alleen de gegevens die echt nodig zijn. Het gaat dan om onze bezorgpartner PostNL, zij moeten natuurlijk weten waar ze het pakket af moeten leveren. Alsook betaalpartners, IT-dienstverleners en partijen die reviews voor ons verzamelen.
Partijen die toegang krijgen tot je gegevens mogen deze alleen gebruiken om je een dienst te leveren namens Bandidohair.com. We verkopen je gegevens dan ook nooit aan derden.
Waar worden jouw gegevens opgeslagen?
We slaan je gegevens op in verschillende databases. We hanteren altijd strenge beveiligingsmaatregelen. Je gegevens worden bijna altijd opgeslagen binnen de Europese Unie. In het uitzonderlijke geval dat klantgegevens worden doorgegeven naar landen buiten de Europese Unie, zorgen we ervoor dat jouw privacy op een passende manier beschermd blijft. Voor een aantal landen is dit officieel vastgesteld. Sommige Amerikaanse partijen hebben zich geregistreerd onder het Privacy Shield dat voldoende bescherming biedt. Of we werken met officiële modelcontracten die speciaal zijn opgesteld om jouw privacy te waarborgen.
Hoe lang bewaren we je gegevens?
– Waar mogelijk bewaren we je gegevens natuurlijk geanonimiseerd.
– Van de Belastingdienst moeten we onze administratie met jouw factuur-, betaal- en bestelgegevens 7 jaar bewaren.
– Als je je hebt ingeschreven voor de nieuwsbrief of toestemming hebt gegeven voor het ontvangen van gepersonaliseerde berichten, dan bewaren we die toestemming 5 jaar lang. Als je op een gegeven moment beslist dat je de nieuwsbrief of gepersonaliseerde berichten niet meer wilt ontvangen, bewaren we het intrekken van je verzoek.
Wat zijn je rechten?
Wil je meer informatie hebben, je gegevens wijzigen of verwijderen, of je e-mail voorkeuren aanpassen? Dat kan natuurlijk. Het meeste kun je gewoon via je account, maar je mag ons natuurlijk altijd per post of per e-mail contacteren op info@flaka.be Binnen 4 weken krijg je antwoord van ons.
Het kan zo zijn dat we aanvullende informatie vragen om zeker te weten dat jij het bent die een verzoek doet. Het zou vervelend zijn als iemand anders zich voordoet als jou.
Heb je vragen of klachten?
Voor vragen of klachten kun je contact opnemen met de klantenservice
Wanneer je niet tevreden bent over hoe Flaka.be omgaat met jouw privacy kan je contact opnemen met de privacy-autoriteit.